Màster en Comunicació del Patrimoni Cultural i Natural, una nova sortida a la Universitat de Lleida

El curs 2018-2019 la Universitat de Lleida inaugurarà el Màster en Comunicació del Patrimoni Cultural i Natural, lligat al Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. En el marc de  la 15a Setmana de la Comunicació, el fotògraf Jordi Bas parla sobre la fotografia del Patrimoni Natural i el docuactivista Joan González imparteix un taller documental.

En aquesta 15a  Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida, com ja sabreu, la temàtica ha estat el documental i els seus diferents formats de producció. Al llarg de tota la setmana va exposar-se diferent tipus de contingut, des del factual que ens explicava Samanta Villar fins a l'àudio en format podcast que presentava Maria Jesús Espinosa, passant per, naturalment, les noves formes de representar la realitat que ens van mostrar la Gabriela Wiener i el Pol Izquierdo.

Aquest especial èmfasi en el documental té una explicació, i és que esteu d'enhorabona si això us interessa, ja que de cara al curs vinent la Facultat de Lletres dintre del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals inclourà una nova especialitat, el Màster en Comunicació del Patrimoni Cultural i Natural. Així és com, amb el format documental de patrimoni i natura, la Universitat de Lleida amplia el seu catàleg d'especialitats professionals.

La fotografia del Patrimoni Natural per Jordi Bas

Durant la Setmana ja vam poder fer un tast d'aquesta temàtica. Concretament el dimarts dia 17 d'abril a la tarda va tenir lloc la ponència de Jordi Bas 'Fotografia del Patrimoni Natural: de la documentació asèptica a la seducció ambiental' on vam aprendre els diferents valors que aporta aquest tipus de format. Fins i tot, el fotògraf va recalcar que Lleida és un dels llocs on més es pot explotar aquest àmbit gràcies al seu gran entorn natural i paisatgístic.

Jordi Bas, durant la seva ponencia Fotografia del Patrimoni Natural.
Fotografia: Hamza El Mokhtari

El taller sobre el documental per Joan Gonzàlez

A banda dels actes oberts al públic, la 15a Setmana de la Comunicació, gràcies a la col.laboració amb la Mostra de Cinema Llatinoamericà, també va organitzar un taller sobre el documental. Aquest es va limitar a 25 places que van ocupar universitaris de segon, tercer, quart i fins i tot ex-alumnes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Un taller que va tenir lloc el dimecres 18 d'abril durant el matí de la tercera jornada de la Setmana, i que es va impartir a les instal·lacions del Magical Media. El taller va estar realitzat per Joan Gonzàlez, i es van tractar temes sobre com gestionar projectes documentals des de que surt la idea fins que aquesta es materialitza, com organitzar-la, o com aconseguir finançament.

Asistents al taller de documental amb Joan González.
Fotografia: Clara Anglada