Realitat en tercera persona, per Mario Torrecillas i Javier Espada

La tercera jornada de la Setmana de la Comunicació ha tingut l'inici aquest matí al Magical amb el taller de documental realitzat per Joan González. En aquest, s'hi han abordat temes com:  escollir una idea, que aquesta es pugui dur a terme o com aconseguir que aquesta sigui finançada. Al taller han assistit alumnes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals .

El torn de tarda ha tingut lloc a la Sala d'Actes de la Facultat de Lletres i ha començat amb la ponència de Mario Torrecillas sota el nom de "La animación de guerrilla". L'escriptor, guionista i realitzador s'ha encarregat de donar-nos una visió totalment diferent de com viuen els nens més necessitats d'Haití i dels camps de refugiats de Grècia mitjançant animacions que els mateixos nens havien dibuixat.

Mario Torrecillas, a la Sala d'Actes, presentant "L'animació de guerrilla".
Foto: Imán Benataya

Els treballs mostrats han estat documentals gravats i produïts per PDA Films (Petits Dibuixos Animats) amb l'objectiu de ser alguna cosa més que pel·lícules, "aquest tipus d'històries necessiten que es vegin i formin part d'alguna cosa més que una simple pel·lícula". D'aquesta manera, el català ens ha ofert una ponència emotiva on el lema principal ha estat el de "la idea és que amb res, es pot fer alguna cosa".

Finalment, la jornada ha conclòs amb la projecció de Javier Espada, amb el nom "Generación: Buñuel, Lorca, Dalí", la qual forma part del programa de la Mostra de Cinema Llatinoamericà i s'estrenava per primer cop a Europa. El director i guionista ha mostrat a través d'un retrat fidedigne el que va ser la Generación del 27 i com aquesta encara té presència en l'actualitat.
El documental està basat en la relació d'amistat entre quatre artistes molt importants en aquella època: Dalí, Lorca, Buñuel i Max Aub. En tractar-se d'una obra biogràfica, Espada l'explica a través de testimonis directes que ofereixen veracitat i realisme al film.

Javier Espada, durant la seva ponència "Generación: Buñuel, Lorca, Dalí".
Foto: Clara Anglada

Mitjançant una anàlisi profunda, el documental ofereix una mirada concreta de la importància d'aquella època i el valor històric que aporta avui en dia. "La generación del 27 es el paraíso perdido", d'aquesta manera és com l'ha definit el ponent, destacant que allò que es va viure va ser memorable.
Amb aquestes paraules de Javier Espada, la participació de professors, alumnes i la col·laboració d’Animac, la Mostra de Cinema Llatinoamericà i el Magical Media, s’ha finalitzat aquesta tercera jornada de la 15a Setmana de la Comunicació amb un gran èxit.

Redacció: Patricio Achig, Sílvia Camell i Sergi Amorós.

Vídeo resum jornada:

Equip d'audiovisuals: Núria Boncompte, Júlia Medina, Dúnia Queralt i Marta Sivatte
Imatges:
Ponència Mario Torrecillas