Més enllà de les imatges, per Félix Pérez-Hita i Jordi Bas

La segona jornada de la Setmana de la Comunicació ha tingut inici a les 9:30h a la Sala d'Actes de la Facultat de Lletres, on la Mostra de Cinema Llatinoamericà ha projectat "Luna Grande. Un tango por García Lorca" de Juan José Ponce. A les 11:30h ha tingut lloc la segona projecció de la jornada, "Tempestad" de Tatiana Huezo.

Félix Pérez-Hita ha sigut l'encarregat de començar les ponències de la tarda amb “Soy Cámara, imatges sobre imatges”. El codirector de "Soy Cámara" ha portat a terme una conferència amena i graciosa, però no exempta de veritats.
Félix Pérez-Hita durant la seva xerrada al Saló Víctor Siurana.
Foto: Clara Anglada
Pérez-Hita ha parlat sense pèls en la llengua sobre la indústria televisiva: "A vegades confon l'interès públic amb l'interès del públic" i ha afegit que "Internet ens ha demostrat que el que més visites té no és el millor". La ponència del director i guionista ha estat plena de recomanacions de canals de YouTube i pàgines com "Neozoon Collective", "Desive Paths" o "Animal love". Finalment, ha reflexionat sobre els vídeos projectats i ha afirmat que "aquest tipus de vídeos es poden prendre amb serietat perquè són una al·legoria del que està passant ara".

L'acte ha continuat amb la conferència "Fotografia de patrimoni natural", a càrrec del fotògraf i professor, Jordi Bas. Des d'un principi ha transmès la seva admiració per com l'era digital ha permès que el món de la fotografia experimenti un gran canvi. "Avui en dia no fa falta pagar per bones fotografies d’animals salvatges, solament fa falta entrar a Internet".
Jordi Bas, durant la seva ponència Fotografia del Patrimoni Natural.
Foto: Hamza El Mokhtari
El seu treball se centra en el camp de la fotografia naturalista, amb l'ànim de la conservació d'espècies d'animals. Ha parlat, per exemple, sobre com el seu treball ha ajudat que les persones prenguin consciència o que existeixi més disposició social per a un major control de la naturalesa. A més, ha donat un punt de vista negatiu sobre com la venda de fotografies i reportatges han anat desapareixent: "ara, els fotògrafs de Natura ens centrem més en activitats de guiatge i formació". Finalment, ha destacat que la península Ibèrica és una potència en la fotografia d'ocells i que cada cop més incrementa el nombre d'empreses que ofereixen tours fotogràfics, dirigits a persones que no els importa la distància, sinó que es veuen seduïts pels ocells del Mediterrani.

Redacció: Patricio Achig i Sergi Amorós.

Vídeo resum jornada:

Imatges:
Ponència Félix Pérez-Hita
17.04.18 15 SET COM Félix Pérez-Hita
Ponència Jordi Bas
17.04.18 15 SET COM Jordi Bas

Equip de Fotografia: Clara Anglada, Imán Benataya i Hamza El Mokhtari.