Entrevista a Félix Pérez-Hita

ENTREVISTA AL DIRECTOR I GUIONISTA FÉLIZ PÉREZ-HITA

El pròxim dimarts 17 d’abril comptarem amb la ponència de Félix Pérez-Hita. Aquest director i guionista ens visitarà a la sala Victor Siurana de la Facultat de Lletres durant la 15a Setmana de la Comunicació. A continuació, us presentem a en Félix, “un obrer de la televisió”, tal i com ell es defineix per haver realitzat tants projectes per aquest mitjà. Per conèixer-lo en profunditat, us adjuntem una breu entrevista personal.

Per què Félix Pérez-Hita va escollir el format documental? Que t’aporta de diferent aquest gènere?
No sempre he escollit conscientment les coses que he acabat fent. Diguem que el pastitx de la meva biografia m'ha portat a fer el que faig. Podria dir també que els actors i actrius no em són gaire simpàtics, almenys els que he conegut personalment, però això també forma part de la meva biografia, que no m'interessa ni a mi mateix. El tipus de pel·lícules que fem ens permet unes llibertats que en altres gèneres serien impensables.

Per què heu escollit els curtmetratges per a representar els vostres documentals?
Procurem que cada peça que fem tingui la durada que demana la cosa que volen explicar. Depèn del que volen dir i no hem de respectar una durada estàndard per motius de graella o comercials (com passa a la televisió o al cinema).

Com va sorgir el format de “Soy cámara”? Per què agafar imatges de tercers i no pas produir-les vosaltres mateixos?
En principi va ser un encàrrec de TVE al CCCB, de programes de 25 minuts. Vam fer un pilot i va agradar al centre i a TVE. Després de cinc anys no ens sentíem còmodes a la tele i vam decidir obrir el Canal de YouTube, amb un caràcter més experimental i col·laboratiu, i per tenir més llibertat de temes i de formats.
Agafem imatges de tot arreu (encara que algunes sí que les gravem nosaltres, sobretot les entrevistes), per tal de contribuir a la psicoanàlisi i l'explicació d'un món que cada dia ens sembla més boig i complicat.

Quin documental recomanaries a algú que no li agrada aquest format?
Algus documentals que jo recomanaria  són: