Proper ponent: Alfonso Zapico, autor de novel·les gràfiques

Els convidats del pròxim 21 d'abril seran Álvaro Ortiz i Alfonso Zapico, dos il·lustradors que parlaran sobre les novel·les gràfiques. La conferència tindrà lloc a les 16:00 hores.

ALFONSO ZAPICO

Nascut el 1981, Alfonso Zapico és un historicista i il·lustrador asturià autònom que, a més de ser autor de còmics, treballa com a il·lustrador de premsa en diversos diaris d'Astúries i en dues editorials: Futuropolis (a França) i Astiberri (a Espanya). A part, participa en diversos projectes educatius realitzant il·lustracions, dissenys i campanyes per a agències de publicitat, editorials i institucions.
Ell, com Álvaro Ortiz, es va interessar per la literatura des de molt petit, pel fet que hi va haver una crisi que va fer que la televisió deixés de funcionar.

Després de realitzar els seus estudis d'il·lustració i disseny a l'escola d'art d'Oviedo, va publicar la seva primera obra el 2006 sota el títol La guerra el professor Bertenev. Ambientat al segle XIX, explica la història de Bertenev, un activista que lluita contra la tirania i, per això, entre la deportació o l'exèrcit, tria convertir-se en soldat per lluitar a la guerra de Crimea. Amb aquesta història va ser guardonat amb el Premi Haxtur el 2009 com "La Millor Història Curta"Les seves primeres obres professionals, com aquesta, van tenir lloc a França, ja que es va mudar allà després de marxar del seu poble.

Dos anys més tard, el 2008, va publicar Café Budapest, en el qual aborda el conflicte àrab-israelià y amb la qual va guanyar el Premi Haxtur al millor guió en el Saló Internacional del Còmic del Principat d'Astúries. Un any més tard, va decidir participar en un volum col·lectiu amb diversos dibuixants i el guionista, anomenat Un buen hombre que tracta sobre la vida dels oficials de la SS fora d'un camp de concentració.

Una altra de les seves grans obres és Dublinés. Publicada el 2011, la novel·la gràfica recrea la vida de James Joyce, i va ser guardonada amb el Premi Nacional del Còmic un any després. A partir d'aquesta obra va crear un quadern de viatge, anomenada La ruta Joyce.

Si voleu saber-n'hi mes d'aquesta conferència o els seus components, no us perdeu el següent post on parlem de Álvaro Ortiz, company d'Alfonso Zapico.

Jone. M