Taula rodona


La ràdio local a taula
Oriol Almacellas i Cristian Merola

10/04/2019

En la jornada d’avui s’ha dut a terme una taula rodona protagonitzada per Núria Mora, Josep Lluís Cadena, Jesús Riverola, Noèlia Casellas, David Velasco i Jordi Sebastià.

En primer lloc, els ponents han definit la ràdio de proximitat. En termes generals, s’han pronunciat a favor de què el periodista local no ha d’especialitzar-se en un únic àmbit, sinó que ha de saber fer una mica de tot. En la mateixa línia, segons David Velasco “tens una relació molt més directa amb els teus oients que et permet saber la seva opinió”. A més a més, les ràdios locals tenen menys recursos i això permet fer créixer la imaginació.

Posant èmfasi en com va afectar la crisi en la ràdio local, tots han estat d’acord en el fet que hi va haver moltes retallades com en altres mitjans. En conseqüència, els periodistes van haver d’assumir tot tipus de tasques, fins i tot aquelles que no els hi pertocava. D’altra banda, també s’ha comentat que hi ha un abans i un després de la crisi, ja que s’ha canviat la manera de consumir ràdio gràcies a l’aparició del món digital.

En un altre terme, pel que fa a la transmissió de notícies de Lleida cap a altres localitats, tots s’han posicionat a favor de què és molt difícil vendre un producte local, pel fet que ha de succeir quelcom molt greu per a que se’n faci ressò. En relació amb aquest tema, s’ha mencionat que les notícies negatives són molt més fàcils de vendre, mentre que en les positives, sobretot les culturals, acostuma a succeir el contrari.

“Has de saber escriure cròniques per als mitjans catalans amb el cor, mentre que a Madrid les has de redactar amb més seny”. Així diferenciava Jesús Riverola el rigor periodístic dels pensaments personals arrelat al conflicte relacionat amb les obres d’art de Sixena.
Per concloure, s’ha parlat de la importància de l’evolució del podcast local, on s’ha destacat la gran evolució que ha manifestat en els últims anys, tot i que darrerament no s’ha acabat de definir una estratègia per potenciar-lo encara més.



Comentaris