Sique Rodríguez tanca la 16a Setmana de la Comunicació

11/04/1019
Lourdes Farré

La Universitat de Lleida donava fi a la 16a Setmana de la Comunicació amb la presència del periodista Sique Rodríguez.

L'últim dia de la Setmana s'iniciava amb la conferència de les 17.30 hores "La ràdio, un ésser viu de sang calenta" al Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida, a càrrec del locutor d'esports de Cadena SER Catalunya, Sique Rodríguez.
Començava la conferència explicant que fer ràdio no és res més que comunicar amb la paraula "La ràdio es veu, música i també silenci".
Oferia dos consells als alumnes assistents interessats en el medi: les idees i la iniciativa pròpia són la clau de l'èxit i esmentava que la ràdio és el mitjà de comunicació més àgil "es tracta d'un ésser viu de sang calenta, perquè transmet emocions".
Continuava la ponència explicant que ell veu la ràdio com un acompanyament, deia així que és "la veu de la consciència". Afirmant que aquesta té molta capacitat per generar opinió en els oients, tot i ser un mitjà molt barat.
També parlava de les noves tecnologies com a mitjà de competència en vers la ràdio, però que paradoxalment servien per oferir noves propostes de comunicació a l'oient i també per descobrir noves fonts d'on extreure informació. Relacionat amb aquest tema explicava que és important contrastar bé la informació i per això cal comptar amb diverses fonts, però així i tot si el periodista en té una completament fiable, és suficient "Si en saps una de vertadera, tireu".
La jornada continuava a les 20.00 hores, també al Saló Víctor Siurana, amb la retransmissió en directe del programa "Què t'hi jugues?" amb la presència de Sique Rodríguez.
D'aquesta manera la Universitat de Lleida finalitzava la 16a Setmana de la Comunicació.