Marta Delcor presenta els premis Idearàdio

Marta Delcor: “L’experiència dels premis Idearàdio obre noves oportunitats als joves”

Axel Lapuerta i Laura Gómez
@AxelLaco i @lauragomezro4
10/04/2019

La periodista i locutora Marta Delcor ha presentat la cinquena edició dels premis Idearàdio convocats per SER Catalunya, en el marc de la Setmana de la Comunicació. “Aquests premis tenen per objectiu que els joves s’animin a presentar els seus projectes de ràdio”, ha assegurat Delcor. En aquesta línia, la ponent ha remarcat que la creativitat i la innovació radiofònica són essencials a l’hora de portar a terme aquestes idees. Els guanyadors dels premis Idearàdio obtenen un assessorament i tutorització dels projectes a través de professionals, que s’acaben convertint en programes pilot.

En aquest context, la locutora ha afegit que enguany els premis Idearàdio presenten dues novetats importants. Per una banda, ha destacat que han obert els premis a tots els apassionats de la ràdio, als estudiants de qualsevol àmbit. "L'objectiu és que puguin participar-hi tots els estudiants que vulguin, independentment dels estudis que cursen", ha precisat Marta Delcor. Per altra banda ha afegit que, aquest any, un membre de l’equip guanyador podrà cursar un màster en comunicació que estarà subvencionat al 80%.

Després de repassar la història de la cadena SER, la convidada ha animat als assistents a participar en aquest concurs i ha subratllat que qualsevol gènere és vàlid i s'accepten tota mena de propostes. D’aquesta manera, Delcor ha posat exemples de projectes guanyadors que posteriorment s’han acabat emetent a la SER, i que  poden servir d’inspiració als joves de cara aquesta edició. En són exemple: Romescu, Millennials i Rebobinem. “Demanem que els vostres projectes siguin creatius. Aquests premis són l’oportunitat de posar el primer peu al món de la ràdio”, ha assegurat la locutora.

Al llarg de la ponència ha destacat el paper de les noves tecnologies en l’entorn de la ràdio, ressaltant l’èxit dels programes multiplataforma com ara La vida moderna de la SER. “La ràdio és un mitjà que actualment agafa confiança i està a l’alça”, ha assenyalat Marta Delcor. Paralel·lament, la convidada ha afegit que la ràdio és “una molt bona eina per publicitar-se”.

Per finalitzar la ponència, Marta Delcor ha recordat als assistents, la majoria d’ells estudiants, que el pròxim 22 d’abril a les 22:00h és el termini màxim d’entrega dels projectes. Els projectes s'han d'enviar a través del web de Ser Catalunya.