Conferència de Juan Carlos Ortega

Juan Carlos Ortega: “Es pot fer humor sobre qualsevol tema però no en contra”

08/04/2019
Oriol Almacellas, Axel Lapuerta i Cristian Merola

La primera ponència de la Setmana de la Comuniació ha estat presentada per alumnes de tercer. L’humor ha estat el principal protagonista de la conferència que ha ofert Juan Carlos Ortega, humorista i col·laborador de diferents mitjans.

“La meva relació amb la ràdio és com una relació d’amor”. En aquesta línia Ortega ha emfatitzat el fet que ha escoltat ràdio des de ben petit, degut a la seva mare, que sempre l’escoltava. En un principi, s’encaminava cap a la creació d’un contingut seriós, imitant per exemple a Luis del Olmo. Més tard però, es va adonar que la seva passió era fer riure a la gent, fer humor a la ràdio.

Un altre aspecte que ha destacat el ponent, són els límits de l’humor actual. L’humorista ha remarcat que està a favor dels límits de l’humor, encara que es consideri ‘un cas estrany’, perquè considera que només es viu un cop i que en aquesta vida s’ha de respectar als altres. “Els límits han de ser els mateixos que qualsevol manifestació artística”, ha afirmat Ortega. En aquest context, ha assenyalat que l’humor és una branca de l’art.

Durant la ponència, l’humorista ha comentat que gràcies a les noves tecnologies, actualment, no fa falta desplaçar-se fins a l’estudi de gravació per fer ràdio, sinó que es pot treballar des de casa. A més a més, gràcies a aquestes noves tecnologies han aparegut els podcasts, que Juan Carlos Ortega considera: “És una eina meravellosa, que ofereix la possibilitat d’escoltar una gran varietat de temàtiques, per a mi això és el futur”.

Ortega ha donat uns consells als assistents per arribar a ser bons humoristes. D’aquesta manera, el primer consell ha estat que un humorista ha de fixar-se en els altres companys de professió, però sense arribar a copiar-los. El segon consell que ha de seguir un humorista, és escoltar molta ràdio on es tractin temes seriosos, perquè segons ell els acudits sorgeixen dels assumptes seriosos. Finalment, però no menys important, ha remarcat per sobre dels altres, que un humorista no ha de pretendre buscar ser original, sinó preguntar-se que és el que li fa gràcia i com traslladar-ho a l’humor amb qualitat per a un públic.

“No crec que sigui més difícil fer humor actualment que en el passat, la societat sempre ha sigut molt sensible”, ha afirmat Juan Carlos Ortega per posar punt final a la primera conferència de la Setmana de la Comunicació.