Adolescents.cat present a la Setmana de la Comunicació

Roger Carandell dedica la seva ponència als joves i la ràdio

Axel Lapuerta i Laura Gómez
08/04/2019 - 16:00h
@AxelLaco i @lauragomezro4

Els joves i la ràdio han sigut el tema central de la ponència del fundador d’Adolescents.cat, Roger Carandell. La conferència ha volgut donar resposta a la següent pregunta: Els adolescents escolten la ràdio?
Primer de tot, Carandell ha volgut diferenciar com els joves consumeixen la ràdio i per quin canal. “Defenso que els adolescents escolten la ràdio, tot i que molt pocs ho fan a partir de l’aparell, si no que l’escolten al cotxe”, ha assenyalat el ponent. En aquesta línia, Roger Carandell ha afirmat que la ràdio ha canviat molt en els últims deu anys a causa de l’arribada de les noves tecnologies, com ara els podcasts. Aquest fet ha sigut el punt de partida del seu projecte: Adolescents.cat.

En aquest context, Carandell ha subratllat dos pilars fonamentals a l’hora d’estructurar la seva ponència. Per una banda, el fundador d’Adolescents.cat ha repassat la trajectòria que ha tingut el projecte des del seu naixement. Segons el ponent, Adolescents.cat va néixer com un portal per als joves dedicat a les novetats de la premsa rosa. “Més tard, el portal es va acabar convertint en un consultori per poder donar resposta a les inquietuds dels adolescents, com poden ser els temes sobre sexualitat”, ha assegurat Roger Carandell. D’aquesta manera, ha exposat que les xarxes socials van ser essencials per arribar als joves. A la vegada que, segons ell, les noves tecnologies comporten avantatges i perills.
Per l’altra, un altre punt que ha explicat el convidat és que els joves comencen a consumir ràdio a partir dels 18 anys quan van amb cotxe. “La gent jove deixa de consumir ràdio tradicional i ho fa d’una altra manera, mitjançant les noves plataformes”, ha detallat Carandell. “Cada cop les audiències estan més fragmentades”, ha afegit el ponent. A més a més, afirma que la interactivitat que fan els joves a l’hora d’escoltar la ràdio és amb el mòbil i no a través de l’ordinador.
Finalment, el fundador d’Adolescents.cat ha destacat als assistents que Internet permet arribar a molta gent de forma ‘econòmica’.