Qui hi ha darrere de la Setmana?

Com tots els anys, la Setmana de la Comunicació es converteix en un esdeveniment important dins de l'agenda dels professors i alumnes del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals. No només per l'oportunitat que suposa gaudir d'unes conferències impartides per professionals del sector, sinó també per la possibilitat de poder formar part de l'organització.

Cada any, la temàtica i els ponents són triats per l'equip docent del grau. Però, els encarregats de l'organització de les tasques i el contingut són els alumnes de 3r, sempre coordinat per un professor. En aquesta 15ª edició, el nombre d'estudiants participants ha estat de 75 persones.

Per dur a terme una bona coordinació, els alumnes ens vam repartir en 5 grups: els de blog, els d'audiovisuals, els de premsa i per últim els d'imatge. A més a més, dins de cada agrupació vam haver de fer altres subgrups per poder distribuir-nos millor les labors. Anna Gómez, encarregada de la presentació de ponents del grup de bloc, ha comentat que: "un dels reptes més grans d'aquesta Setmana ha estat la de coordinar i treballar 15 persones en un mateix grup". Tot i això, la gran majoria d'alumnes opinen que el resultat ha estat positiu. Com diu Eduard Ros, encarregat de fer els vídeos de presentació de ponents: "havent vist des de fora les dues edicions anteriors, crec que la nostra ha estat al nivell, a més, aquesta a estat més divertida". En quant amb la relació amb el públic assistent la Maria Bonilla i el Joan Folguerà, encarregats de la xarxa d'Instagram, consideren que aquest any "la gent ha estat molt participativa".

Per a molts, el fet d'estar treballat a la Setmana, els ha suposat fer una pràctica molt real del que seria cobrir un esdeveniment. Tal com comenta la cap del grup d'imatge, Clara Anglada: "una de les coses que més he gaudit ha estat la llibertat de poder fer fotografies a periodistes importants com la Samanta Villar". Per últim, la Núria Boncompte, una de les encarregades de fer el resum de jornada, ha afegit que: "Al final el Rectorat es va convertir en la nostra segona casa, ja que sempre a la sala d'edició ens trobàvem amb els altres grups com per exemple el de making off".

Part de l'equip organitzatiu de la Setmana gaudint de l'última jornada
Foto: Clara Anglada