El podcast: una nova aposta de la Setmana de la Comunicació

El podcast de la Setmana de la Comunicació és un nou format, experimental d’aquesta edició, que s’ha considerat adient ja que al món anglosaxó és cada vegada més popular i aquest fenòmen s’està extenent també a Espanya, on el podcast és un mitjà en auge.

El que hem volgut oferir des del podcast és una sel·lecció de temàtica variada. Des de àudios directament relacionats amb les ponències fins a publicacions més generals o de contingut paral·lel a la setmana. A més a més, i molt oportunament, aquesta edició també hem comptat amb la presència de María Jesús Espinosa, la cap del projecte Pòdium Podcast de la Cadena SER.

A continuació us oferim un petit resum de cada àudio, i recordem que tot i que la setmana ja ha acabat, molts d’ells es poden escoltar de forma complementària i independent de l’event a la pestanya [podcast] del blog.

“Una breve introducción al podcast”: com el seu nom indica, aquesta publicació esdevé una breu guía per a aquells oients que són nous al món del podcast. Expliquem què és, on s’escolta i com es pot compartir, entre altres coses.

“Entrevista a Miquel Pueyo sobre la Setmana de la Comunicació”: Miquel Pueyo ha estat involucrat en la Setmana durant molts anys i ens explica d’on va sorgir la iniciativa, com s’escolleixen els temes i informació referent al que hi ha darrere de l’organització de l’esdeveniment.

"Gabriela Wiener y els ensayo de la muerte [lectura de libro]”: presentació de la Gabriela Wiener com a ponent. Complementari amb la lectura dramàtica d’un fragment del seu llibre autobiogràfic, on relata l’experiència viscuda arran d’un taller d’assaig de la seva pròpia mort.
“Què és un documental?”: aquesta Setmana de la Comunicació ha estat dedicada a la temàtica documental, de manera que des del podcast n’hem volgut fer cinc cèntims. El documental pot abarcar moltes temàtiques diferents i es troba en una multitud de formats que us presentem en aquesta publicació.
“[ENG] A guide to Communication Week 2018 for Erasmus students”: per facilitar el coneixement de què és la Setmana de la Comunicació per als estudiants d’intercanvi, hem facilitat aquesta guía en anglès.
“Qui ens acompanya a la Setmana de la Comunicació?”: no hi hauria setmana sense ponents, de manera que hem volgut fer cinc cèntims, també, dels professionals que ens han acompanyat.

Sobre Federico García Lorca y Salvador Dalí - [Lectura de un poema y otros dramas]”: degut a que hem tingut dues ponències relacionades amb la Generació del 27 i, sobretot, amb Federico García Lorca, en aquest podcast fem una aproximació creativa a l’obra i les relacions personals dels artistes.