Conclou la Mostra de Cinema Llatinoamericà

Després de 12 intensos dies de projeccions hispanoamericanes, la Mostra de Cinema Llatinoamericà ha finalitzat el 27 d'abril a la Llotja de Lleida, amb una cloenda dedicada a la mini-sèrie lleidatana Vida Privada de l'actriu, guionista i directora Sílvia Munt, projectant-hi uns 166 minuts de la producció. A l'esdeveniment també hi han assistit els personatges principals, els actors Aida Folch i Pablo Derqui, i s'ha recordat al públic que al maig s'emetrà per TV3.

Enguany, la Mostra col·laborava amb la Setmana de la Comunicació de la UdL, i feia possible així que part dels seus documentals es projectessin a la Sala Víctor Siurana de la Facultat de Lletres entre el 16 i el 25 d'abril. Les produccions presents durant la Setmana han estat:

Javier Espada, prèviament a la projecció de Generación: Buñuel, Lorca, Dalí.
Fotografia: Clara Anglada

L'esdeveniment va inaugurar-se, oficialment, el dia 20 d'abril amb el concert en viu de Cinematango, un quartet de músics que van interpretar diversos temes del compositor Osvaldo Montes. Durant la resta de jornades, diversos premis van ser atorgats, entre els quals van destacar el Premi al Millor Curtmetratge per Matria (Álvaro Gago), el Premi a la Millor Pel·lícula per Amateur (Sebastián Perillo), el Premi al Millor Documental per Al otro lado del muro (Pau Ortiz), el Premi a la Millor Actriu per Maria Ribeiro (Como nuestros padres) i per Jazmín Stuart (Amateur), el Premi al Millor Actor per Jorge Marrale (Maracaibo) i el Premi d'Honor per Eduardo Noriega. Per altra banda, el jurat de la Universitat de Lleida també va concedir el primer premi al documental Al otro lado del muro, valorant la excel·lent història que narra (centrada en una família trencada pel drama de la immigració) i també la força dels seus protagonistes i la cuidada posada en forma.

La Mostra, organitzada per l'Ajuntament de Lleida i el Centre Llatinoamericà de Lleida, ha portat a la capital del Segrià 43 produccions de 12 països (Argentina, Mèxic, Xile, Colòmbia, Uruguai, Espanya, França, Cuba, Brasil, Perú, Veneçuela i Estats Units), que van ser seleccionades entre els 1.246 treballs entregats a l'organització del festival i que, aquest any, han significat una formació complementària en la 15a Setmana de la Comunicació.

Les dades han estat extretes de: