Worskshop d'Emilio Martí: "Stop motion and a chair"

En aquestes circumstàncies que estem vivint estic segura que tots hem reprès un passatemps que feia temps que no fèiem o inclús hem començat un nou passatemps a causa de no poder sortir a l'aire lliure durant tant de temps. Tot i que ara en algunes localitats podem sortir a donar un tomb respectant les normes de seguretat, continuem buscant activitats per escapar de la realitat que ens envolta.

Aquest passat 19 de maig a les dotze del matí un dels nostres ponents, Emilio Martí a través del seu compte de Facebook va fer una animation workshop anomenada Stop motion and a chair com a col·laboració amb MICE Festival. Aquesta workshop anava dirigida principalment als infants però tothom podia gaudir-ne.

A més a més, durant el temps de quarantena va adaptar els tallers que sol fer amb infants a un format online. A la seva web personal va inaugurar una pestanya i secció nomenada "Videotutorials" amb tres videos del taller "Pinazo S'Anima a l'IVAM!" que permet coneixer l'obra i interès d'Ignacio Pinazo en el canvi i la fugacitat, a més d'aprendre a dibuixar amb model del natural, i animar amb dues tècniques diferents.

Martí també a donat a conèixer el seu desig de poder compartir la sèrie completa de Derechos Humanos a partir de la tardor d'aquest any.

Derechos Humanos  és un conjunt de tallers i curtmetratges d'animació que potencien el respecte i la defensa dels Drets Humans a través del dibuix animat i el stop motion.
Aquest neix dels tallers per a infants de primària i secundària i grups diversos, de cine i animació portats a cap pel mateix Emilio Matí i comissionats des del 2016 pel Festival de Cine i Drets Humans de València HUMANS FEST, per l'àrea didàctica de la Filmoteca Valenciana i per l'Institut València de Cultura: gràcies al suport d'aquesta última institució, a través de la seva Ajuda a la Producció Audiovisual de 2019, estem immerses en el procés de crear una seriï multiplataforma, per a televisió i internet, que cobrirà capítol a capítol tots els Drets que, per ser Éssers humans, tenim les persones.

Podeu veure la classe d'animació en el seu compte de vimeo.

Anna S.