Isaki Lacuesta i els ''Limits de la realitat''

El penúltim dia de la Setmana de la Comunicació, dimecres 22 d'abril, a les sis de la tarda comptarem amb el cineasta Isaki La Cuesta, amb una xarrada sobre ''Els limits de la realitat''.

Isaki Lacuesta és un cineasta, guionista i crític espanyol, i ha realitzat tant documentals, com obres de ficció, a més a més de videoinstal·lacions. Isaki va néixer l’any 1975, a la província de Girona, on va viure fins que va decidir estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona, per després cursar la primera edició del Màster en Documental de Creació a la Universitat Pompeu Fabra. La seva primera obra va ser a l’institut (un reportatge del mur de Berlín), juntament amb la seva parella, Isa Campo, avui en dia ja hi ha diverses obres en les quals han treballat junts dirigint-les com per exemple ''La próxima piel''.

Ha escrit i dirigit 9 llargmetratges, a part d’obres audiovisuals Lacuesta també ha fet espectacles en viu. El primer llargmetratge va ser l’any 2002, ''Cravan vs Cravan'' i va ser premiat a diversos festivals nternacionals. La crítica espanyola la va reconèixer com la millor òpera prima de l’any.

Les seves obres s’han projectat en festivals de tot el món i en centres artístics com el MOMA de Nova York, el Lincoln Center i el Anthology Film Archives. I ha sigut guardonat amb diversos premis al llarg de la seva trajectòria entre ells, el Premi d'Eloy e la Iglesia (2010), el Premi Nacional de Cinematografia de la Generalitat de Catalunya (2012), set premis Gaudí pel llargmetratge “Entre dos aguas”. Actualment compagina la docència amb el cinema. És professor del Màster de Documentals a la Universitat Pompeu Fabra, Universitat Autònoma de Barcelona i al Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya.

Us animem a visualitzar dues de les seves obres primordials, la primera es ''La leyenda del tiempo''el segon llargmetratge de Lacuesta (2006), i un documental dramàtic que explica dues històries paral·leles entre elles. I en segon lloc ''Entre dos aguas'', una de les obres audiovisuals més recents (2018), en la qual recupera els personatges d'una de les seves pel·lícules anteriors; La leyenda del tiempo, barrejant la realitat amb la ficció. El llargmetratge narra la reunió de dos germans, Israel (Isra) i Cheíto, després d'haver agafat diferents camins.

Amb aquests últimes recomanacions ens acomiadem per avui, i esperem veure-us en línia a tots el dimecres 22!

Núria U.