Álvaro Ortiz, il·lustrador i dibuixant de còmics, presentarà "Basado en hechos reales"

Els convidats del pròxim 21 d'abril seran Álvaro Ortiz i Alfonso Zapico, dos il·lustradors que parlaran sobre les novel·les gràfiques. La conferència tindrà lloc a les 16:00 hores.

ÁLVARO ORTIZ

Nascut el 1983 a Saragossa, Álvaro Ortiz és un il·lustrador i dibuixant de còmics. Dibuixa des que era petit, solament que, al contrari que la majoria, mai va deixar de fer-ho.Va realitzar els estudis de  disseny gràfic a l'Escola Superior de Disseny d'Aragó i tot seguit va estudiar Il·lustració a l'Escola Massana de Barcelona.

Va començar la seva carrera fent col·laboracions en diversos treballs col·lectius; y, el primer còmic llarg que va publicar va ser quan tenia vint anys, i es titulava Julia y el verano muerto (2004)Cinc anys més tard, el 2009, va aconseguir publicar un segon llibre, titulat Julia y la voz de ballena, tracta sobre una nova aventura de Júlia i els seus amics, que acaben immersos en una recerca del tresor. Amb aquesta obra, en 2010 va ser nominat com a Autor de Revelació en els Premis de la Sala del Còmic a Barcelona.

A més, també es dedica a fer autoedicions, com ara Fjorden. Amb aquesta obra va guanyar la Beca Alhóndiga de Bilbao. Amb el premi, va anar a viure a la Maison d'Auteurs d'Angoulême (França) durant un any. Allí va començar a crear la seva primera obra complexa, Cenizas (2012) amb l'ajuda una beca en concepte de creació, pel que va haver total llibertat en relació amb la temàtica i estructura del còmic.

A partir d'aquí, va començar a publicar més obres complexes: el 2014 va publicar la seva segona obra, titulada Murderabilia, la qual, va ser nominada com a Millor Obra Espanyola del Saló Internacional del Còmic de Barcelona. Amb MurderabiliaOrtiz aprofundeix en el seu particular narrativa i estil gràfic. El llibre tracta sobre la vida de Mälmo Rodriguez, un nini que viu amb els seus pares i té dos gats, heretats per la seva tia, que vol vendre. Per això, contacta amb un comprador, i coneix a un col·leccionista que recopila objectes relacionats amb assassinats. A partir d'aquí, la vida de Mälmo canvia completament.

Al llarg de la seva carrera professional ha estat guardonat amb diversos premis, com ara el Premi Injuve (en 2002 i 2003); el Premi a la Mostra d'Art Jove d'Aragó (el 2005 i 2006); el Premi al Concurs de Còmics de l'obra social de la Caixa Mediterrani (2008 i 2009); y el 2013 va guanyar el premi a millor guió d'història realista del concurs "XXXVI Historieta Diari d'Avisos 2012".

Si esteu interessats en la novel·la gràfica i voleu saber més sobre el tema, no us perdeu aquestes conferències! Esperem que us agradin. Ens veiem!

Jone. M