Una locutora amb una nova perspectiva de la ràdio

NEUS GONZÁLEZ: UNA VISIÓ APASSIONADA DE LA RÀDIO MUSICAL
Neus González ha estat l'encarregada d'iniciar el segon dia de ponències, de la 16a Setmana de la Comunicació, amb la seva conferència titulada "La ràdio musical, com funciona i com arribar a ser bon locutor".

La ponència s'iniciava avui a les 16.00 hores al saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida. La invitada ha introduït el tema amb un tall de veu de 3 minuts, on presentava els seus treballs fets als 40 Principals, emissora on treballa actualment.
Per una banda, ha donat un seguit de consells bàsics per arribar a ser un bon locutor, entre els quals, ha explicat els errors més habituals que acostumen a fer les persones que s'introdueixen, o bé, que es volen introduir en aquest món. Ha subratllat que "per treballar a la ràdio és important tenir un estil propi". Així com, és essencial tenir una bona vocalització i un discurs seguit "A la ràdio musical, tenim 15 segons per parlar i s'han d'aprofitar bé".
La locutora també ha parlat de la publicitat a la ràdio, un element clau per al finançament d'aquesta, i ens ha descobert que és el seu punt més feble, que intenta superar a base de pràctica cada dia. Recomana també als alumnes que en un futur es vulguin dedicar al medi, que s'iniciïn en ràdios locals, com va fer ella "Heu de fer ràdio, heu d'acumular hores de vol".

Finalment, Neus González s'ha apropat als assistents amb l'explicació de diferents anècdotes i experiències personals que ha viscut dins d'aquest món, i als artistes que ha pogut entrevistar i conèixer. A més a més, ha definit la ràdio com a propulsora de noves oportunitats, que l'han portat a ser dj. dels 40 Principals Tour, ha participat en reportatges per a la Televisió i fins i tot donar conferències com aquesta.
Per acabar, ha compartit amb el públic la seva filosofia de treball "crec fidelment en el karma i per pujar esglaons en el món de la ràdio, no s'hauria de trepitjar a ningú", afirma que dins d'aquest medi existeixen molts egos i molta competència.

Llocs d'interès : Flickr, iVoox