Sique Rodríguez serà el protagonista del dijous

El periodista Sique Rodríguez tampoc es perdrà la Setmana de la Comunicació

El periodista Sique Rodríguez
Axel Lapuerta
@AxelLaco
04/04/2019 18:00

El periodista Sique Rodríguez oferirà una conferència en el marc de la 16ª Setmana de la Comunicació. La ponència, que porta per títol el “La ràdio, un ésser viu de sang calenta”, tindrà lloc el pròxim dijous 11 d’abril a les 17:30h al Saló Víctor Siurana del Rectorat. Actualment, Rodríguez és el cap d’esports de SER Catalunya. Avui dia dirigeix i presenta diàriament a les 20:00h el programa Què t’hi jugues! de SER Catalunya. En aquesta línia cal remarcar que després de la ponència oferirà una retransmissió en directe d'aquest programa de SER Catalunya. També participa habitualment al programa esportiu radiofònic El Larguero, que s’emet a la Cadena SER.

“Ser periodista no és una simple professió, és un estil de vida. Implica ser permanentment curiós amb el que t'envolta. Preguntar i saber escoltar. La ràdio és la veu de la consciència per a moltes persones. Perquè t'acompanya allà on vas. I la veu acaba convertint-se en un integrant més de la família”, assegura Sique Rodríguez en una entrevista que li hem pogut realitzar.

Sique Rodríguez (Lleida, 1981) és llicenciat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona. Tota la seva carrera professional està vinculada a la SER. Rodríguez va iniciar la seva trajectòria a Ràdio Lleida. El seu primer programa professional que va presentar va ser Carrusel Lleida. “Era un programa que es feia els diumenges al matí, que ja ha desaparegut, i que informava sobre tots els partits que disputaven els equips de Lleida. Teníem moltes connexions en directe i fèiem ràdio de proximitat”, recorda el periodista lleidatà. Més tard, l’any 2000 es va incorporar a Ràdio Barcelona i va cobrir la informació del Barça en programes com La Graderia Fora de joc.

La seva experiència com a locutor, però ve de lluny. “Recordo que quan tenia 12 o 13 anys em van posar ferros a les dents i per aprendre a parlar, agafava una gravadora i m'enregistrava retransmeten partits de futbol imaginaris. Després me'ls escoltava i veia quines paraules em costaven pronunciar millor. Aquesta és la meva primera experiència com a locutor”, detalla Sique Rodríguez. “Anys després, quan tot just començava a estudiar, vam muntar un programa magazine de ràdio a Alpicat Ràdio, que es deia Rubrick i aquell va ser el meu primer programa no professional”, afegeix Rodríguez.

Segons el periodista lleidatà, va decidir centrar-se en periodisme esportiu pel fet que no va poder ser un "futbolista professional”. “Jo sóc un futbolista frustrat. Quan amb 17 anys vaig veure que difícilment em guanyaria la vida amb el futbol, vaig decidir deixar-lo i centrar-me en convertir-me en periodista. És veritat que sempre he tingut «el cuquet» periodístic, però vaig tenir clar cap a on tiraria la meva vida amb 17 anys”, afirma Rodríguez. Tot i que el jove periodista havia pensat estudiar INEFC, o fins i tot medicina per especialitzar-se en medicina esportiva o psicologia i fer-se psicòleg esportiu, va veure que la professió que més li cridava l’atenció era el periodisme. “El meu pare és periodista (treballa a La Mañana) i em va recomanar no estudiar la carrera perquè em seria molt difícil guanyar-me la vida. Afortunadament, no li vaig fer cas”, precisa el locutor.

Rodríguez participa en les retransmissions del Barça al Carrusel Deportivo (SER). A banda, es tertulià en programes de televisió com La porteria (BTV), El Golazo (Gol), Esport Club Gol a gol (TV3).

Sique Rodríguez també ha escrit fins al moment dos llibres relacionats amb el Barça: Un año en el paraíso. Mi diario del triplete i Educats per guanyar.

“La ràdio ocupa bona part del meu dia a dia. Sigui com a oient o com a locutor. És passió. Es tracta de produir continguts interessants i vendre'ls de la manera més atractiva. Informar, entretenir”, remarca Rodríguez.Totes aquestes experiències de la seva trajectòria i molts més detalls sobre els esports i la ràdio, es podran conèixer a la ponència que girarà entorn d’un mitjà molt arrelat a Sique Rodríguez: la ràdio.