La ràdio a Lleida

FER RÀDIO ÉS SENZILL? ANIMA'T A DESCOBRIR-HO!

Oriol Almacellas i Cristian  Merola
03/04/19-00:00

Ignasi Prat, Jesús Riverola, Noèlia Casellas, Josep Lluís Cadena, David Velasco, i Núria Mora visitaran la Facultat de Lletres de Lleida el proper dimecres 10 d'abril a les 18:00 h per tractar el tema de la taula rodona, que s'anomena “Fer ràdio a Lleida”. Aquests ponents debatiran sobre les dificultats i com aconseguir crear un programa radiofònic a la capital del Segrià.

Ignasi Prat és l'actual director de la ràdio local UA1 Lleida i ho ha sigut des de la creació de l’emissora l’any 2010. Va cursar els estudis d’Enginyeria tècnica en telecomunicacions, diferents cursos en comunicació, telecomunicacions i noves tecnologies, així com un màster MBA Executive. Ignasi Prat es va interessar en la ràdio perquè és el mitjà que millor s’ha adaptat als canvis dels últims temps, ja que la ràdio i les noves tecnologies són una convergeixen de manera perfecta. Finalment Ignasi Prat creu que la ràdio perdurarà en aquesta nova societat, ja que pensa que els missatges d’àudio tenen un futur esplèndid.

Jesús Riverola es va llicenciar en Ciències de la Informació a la Universitat de Barcelona, i actualment és director de RNE a Lleida, càrrec que ocupa des de l'any 1980, i col·laborador del diari Segre. Riverola va començar la seva trajectòria a Ràdio Mollet i posteriorment va ser el director de Ràdio Terra Ferma. A més, ha estat corresponsal a Lleida de l'Agencia EFE, del Diari de Barcelona, de Las Noticias i del ABC. Fins i tot fou president del col·legi de Periodistes Lleida durant 8 anys (1997-2005).

Noèlia Casellas és llicenciada en Periodisme a la universitat UAB. A més a més, treballa als serveis informatius de Catalunya Ràdio on també ha sigut productora de diversos espais. Des del 2007 és redactora de l'equip de Catalunya Ràdio a Lleida, però abans d'incorporar-se a l'emissora, havia treballat a la secció d'esports del diari Regió 7 i a l'agència CatPress. Actualment, ha estat nomenada nova subdelegada de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

Josep Lluís Cadena és llicenciat també a la universitat UAB. Actualment, és director de RàdioLleida de la Cadena SER, i, paral·lelament, és professor associat de ràdio a la Universitat de Lleida en el Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals. Anteriorment, havia estat vicepresident de l'Associació de Periodistes Europeus de Catalunya i president del Col·legi de Periodistes de Catalunya de la Demarcació de Lleida. D'altra banda, va ser professor de MBA en Empresas Radiofónicas organitzat per Cadena SER, Santillana Formación i UAB. A més de tot el que s'ha mencionat, va ser cap de Promoció i Màrqueting de Ràdio Barcelona.

David Velasco ha cursat els estudis d'Història a la UAB i d'Art Dramàtic a l'Institut del teatre de Terrassa i al col·legi del teatre de Barcelona. Continuant amb els seus estudis, també té el títol oficial de tècnic en doblatge per l'institut català de noves professions. Centrant-nos en la seva trajectòria professional, va iniciar-se en emissores locals com Ràdio Terra Nostra i Ràdio Montcada, per després incorporar-se en emissores de renom com ho són COPE Barcelona, COM Ràdio, Flaix FM, Cadena SER i Onda Rambla.

Núria Mora és una periodista que sempre l’ha apassionat llegir i escriure des de ben petita, per això va interessar-se en aquesta professió. Actualment treballa a la ràdio Onda Cero on presenta un programa d’actualitat centrat en la ciutat de Lleida anomenat "La ciutat de Lleida". Anteriorment va treballar també com a periodista en el grup Segre redactant notícies pel diari Segre de Lleida. A més a més també va estar treballant a l’emissora de ràdio RACC com a periodista freelance. Tot i que li agrada molt la seva feina, també té els seus avantatges i inconvenients. Per una banda la seva professió li permet conèixer molta gent d’altres oficis i molt diferent, i a més a més considera que la rutina del programa no és gens monòtona ni pesada. Per altra banda, al ser l’única responsable del magazín que presenta no té gaire temps per centrar-se en altres tasques ni elaborar contingut de més qualitat.
Pel que fa al tema dels seus estudis va cursar el grau de Periodisme i Comunicació a la Universitat Autonoma de Barcelona. En acabar els seus estudis de grau va cursar el postgrau, també a Barcelona, de Community Managment.
Després de ser preguntada pel tema de la desigualtat de gènere en el món del periodisme, Núria Mora, considera que la desigualtat es troba en l’ascens professional de la majoria de sectors. En relació amb això Núria afirma que tot i que hi ha moltes dones ocupant llocs de treball en el sector, els llocs de més responsabilitat els segueixen ocupant home en la majoria de casos.
També li hem preguntat sobre el futur que li espera a la ràdio, on afirma que li espera un futur prometedor, ja que creu que està totalment adaptada al món digital i continuarà existint durant molts anys més.

T'interessa la ràdio i tens pensat dedicar-t'hi professionalment? Ets de Lleida o de les seves rodalies? Doncs no et pots perdre aquesta taula rodona plagada de professionals amb una gran trajectòria en el món de la ràdio!