Conferència d'Álex Fidalgo

El periodista que no s’ha rendit

08/04/2019
Oriol Almacellas i Cristian Merola

Álex Fidalgo considera que tot i les nombroses traves que s’ha trobat al llarg de la seva vida professional mai ha abaixat els braços. En un primer moment, va decidir dedicar-se al món del periodisme després d’haver fet una excursió a la ràdio del seu poble. A partir d’aquell moment, es va enamorar d’aquest mitjà i no va ser fins als 13 anys quan va tindre l’oportunitat de presentar un programa a la ràdio del seu poble.
Endinsant-nos en la seva vida estudiantil, Fidalgo ha destacat l’assignatura de Llengua Castellana com la que més li ha marcat. Aquesta devoció per l’assignatura era degut a la seva afició per l’escriptura, així com també per les seves bones qualificacions en aquest apartat.
Continuant amb les seves qualificacions, el ponent ha deixat clar que ell mai ha lluitat per l’excel·lència, sinó per continuar endavant. “Un alumne de matrícula no té per què ser un professional de matrícula”.
Centrant-nos en els inicis de la seva trajectòria professional, Fidalgo, en els seus primers treballs, ha ressaltat que el més important que va aprendre va ser la resiliència que sempre l’ha marcat com a professional. Per altra banda, un altre aspecte que el caracteritza com a professional és l’humor que sempre l’ha acompanyat. “Sempre m’he venut com un periodista d’entreteniment”.
Valorant la seva carrera professional, la feina que més l’ha marcat ha estat treballar a Onda Cero. En la seva primera etapa en aquesta ràdio, era molt ambiciós i volia compaginar la creació de continguts radiofònics amb continguts televisius, però després d’haver “tastat” aquest món televisiu s’ha decantat definitivament per la ràdio.

Lo que tú digas”. El nom del podcast d’Álex Fidalgo s’anomena d’aquesta manera pel fet que mai es posiciona en contra de l’entrevistat, de manera que sempre manté una actitud passiva. Fidalgo escolleix als seus convidats en funció de la temàtica que a ell li interessa, segons la persona que vol entrevistar, o fins i tot perquè ha llegit un llibre i s’ha interessat en el contingut d’aquest.
La màgia del podcast és que pots gravar-lo on vulguis”, així començava Fidalgo a explicar on realitzava les entrevistes. Tant les podia fer al menjador de l’entrevistat com a la seva cuina. Amb tot, aconseguia un ambient més càlid amb els seus convidats. Al principi de l’entrevista acostuma a parlar de temes més trivials però a mesura que es va trencant el gel, es toquen temes molt més interessants.
Curiosament, per acabar amb la ponència, Álex Fidalgo ha volgut definir-se com un periodista diferent, ja que ha afirmat que, a diferència de molts altres entrevistadors, es considera menys intel·ligent que els entrevistats.